چرا تبلیغات بر روی زمین
دیده شدن در میان فضای پر هیاهو و پر رنگ لعاب تبلیغات محیطی ،امروز بسیار دشوارتر از زمانی است که تنها رقابت در میان چند بیلبورد ساده بود. استفاده از فضا های گوناگون و افزایش مساحت رسانه ها بر این موضوع دامن زده و بینندگان این آگهی ها را بیشتر سردرگم نموه است. بهره مندی از رسانه ای جدید با فضایی بکر و دست نخورده که زمینه ساز خلق خلاقیت های فراوان باشد، آرزو ای بزرگ ولی دست یافتی است. اصل اولیه خلاقیت در SALSO ART بسیار ساده است، تغییر در نگاه کردن. تغییر زاویه دید ما نسبت به محیط پیرامون که قسمت عمده آن را دیوارها نپوشانده اند. کف زمین که در بیشتر مواقع مردم ترجیح نگاه به آن را دارند. همچنین فضای بی رقیب کف زمین موقعتی ویژه برای تنها دیده شدن را فراهم میکند. اما فضای تبلیغاتی بر روی زمین رسانه ای شناخته شده و در عین ناشناخته است که تجربیات گذشته در آن با وجود مزایای فراوان، بسیار نا امید کننده بوده است و مشکلات حل نشده ای به همراه داشته است.

استیکر سه بعدی زمینی
مشکلات موجود بصری تبلیغات زمینی
– قرار گیری تصویر با زاویه نسبت به بیننده و کاهش خوانایی
– کاهش شدید خوانایی تصویر با افزایش فاصله بیننده
– محدودیت در افزایش ابعاد اختصاص پوستر زمینی به دلیل قرار گیری در افق دید و دیده نشدن
– عدم ارتباط و جلب توجه بیننده با تصویر طراحی تخت و دوبعدی
– نبود همخوانی با عوامل محیطی محل نصب
– نبود امکان به کارگیری سطوح مختلف با زوایای گوناگون
مشکلات متریال و چاپ فعلی تبلیغات زمینی
– تاثیر زیاد عوامل محیطی و جوی بر روی افت کیفیت پوستر های زمینی
– عدم امکان بهری گیری در بستر های خاص مانند آسفالت، کاشی و موزائیک و …
– وجود مشکلات در ترمیمی و جایگزینی
– اختلال دید با درخشندگی در روز
– فرسایش سریع بر اثر خراشیده شدن و اصطکاک تردد بر روی آنها
در ادامه به معرفی سرویس کامل استیکر (برچسب) سه بعدی صالسو میپردازیم که در آن نه تنها راهکارهای کاملی برای تمام مشکلات ذکر شده، طراحی شده است، بلکه فضایی جدید با امکانات و ویژگی های خاصی در رسانه های محیطی به وجود خواهد آورد
برچسب سه بعدی زمینی چیست؟ (SALSO 3D floor sticker)
برچسب یا استیکر سه بعدی صالسوآرت نامی است عمومی برای محصولی که در طراحی آن از تکنیک های خطای دید استفاده میشود. این پوستر ها که قالباً بر روی زمین نصب می گردد، به گونه ای طراحی و چاپ میشوند تا در مسیر و زاویه ای خاص، احجام و ابعاد سه بعدی آنها به شکلی جذاب دیده شود.
استیکر سه بعدی بخشی از خدمات گرافیک خطای دیدِ چاپی SALSO ART میباشد. این بخش به کلیه آثار گرافیکی خطای دید که خروجی آنها به صورت چاپ شده مورد استفاده قرار میگرند اطلاق میشود. پوسترها و بیلبوردهای دگرگون (سه بعدی) از جمله محصولات زیر مجموعه گرافیک خطای دید چاپی میباشد.

استیکر سه بعدی تبلیغاتی
مزیت استفاده از طراحی دگرگون (سه بعدی)
با وجود اهمیت تبلیغات بر روی زمین، پوسترهای عادی که مخصوص دید مستقیم طراحی شده اند با نصب بر روی زمین کمترین بازخورد را نسبت تبلیغات محیطی دیگر دارند.پوستر های طراحی تخت (دو بعدی) با نصب بر روی زمین با قرار گرفتن در عمق میدان دید و پرسپکتیو خوانایی خود را از دست میدهند.
با استفاده از تکنیک های خطای دید، به ویژه تکنیک خاصی که با نام طراحی دگرگون به نام صالسوآرت به ثبت رسیده است، میتوان اتفاقی ویژه را در خلق پوستری خاص رقم زد. طراحی دگرگون (سه بعدی) که در استکر سه بعدی مورد استفاده قرار میگیرد، امکانات جذابی را در اخیار ایده پرداز قرار میدهد.
– از بین بردن خاصیت منفی پرسپکتیو و ایجاد خوانایی در تصویر
– افزودن آیتم های سه بعدی و دارای حجم. احجام ساده مانند توپ تا اشکامل پیچیده مانند یک انسان
– کاستن از فضا و از بین بردن حجم ها. مانند ایجاد یک گودال، آبشار یا دره و …
– طراحی برای دیده شدن از زاویه ای خاص و جلب توجه از آن زاویه
– امکان طراحی برای ابعاد بسیار بزرگ و امکان دیدصحیح
ویژگی های فیزیکی استیکر سه بعدی
مناسب ترین مکان ها برای کمپین های تبلیغاتی بر روی زمین، محیط هایی پر تردد هستند. در حالی که بیشتر تکنولوژی ها و روش های چاپ رایج مورد استفاده مقاومت مقبولی در برابر سایش ندارند. به سرعت جلوه بصری خود را در زمانی نسبتا کوتاه از دست میدهند و تبدیل به تصویری مبهم و بی کیفیت (که حتی تاثیری منفی خواهند داشت) میشوند. به همین دلیل استفاده از این رسانه متفاوت (که قابلیت ارائه خلاقیت بسیار دارد) کمتر مورد توجه قرار میگیرد.
موارد بسیاری در کیفیت خروجی استیکر های سه بعدی تاثیرگذار است. SALSO ART در بخش تحقیق و توسعه محصولات و خدمات، تمام آیتم های کیفیت این محصول جذاب و پرکاربرد را معرفی نموده است. یکی از مهمترین موارد در دستیابی به بیشترین بازدهی در خروجی انتخاب متریال مناسب چاپ و یا نو آوری در فرآیندهای ترکیبی آن میباشد. از این رو با تحقیق بر روی تکنولوژی های گوناگون چاپ داخلی و محیطی امکان به کارگیری استیکر سه بعدی را برای شرایط جوی و زمان مفید بهره برداری متفاوت، فراهم آورده ایم. هم اکنون امکان بهره مندی از این محصول با شرایط و ویژگی های فیزیکی زیر مهیا میباشد.
متغیر/نوع متریال | SALSO SI1 | SALSO SI2 | SALSO SO1 | SALSO SO2 |
زمان ماندگاری مفید پر تردد | دو هفته | یک سال | یک ماه | شش ماه |
ثبات رنگ در مقابل آفتاب | ندارد | ندارد | دارد | دارد |
بازتاب نور | دارد | ندارد | ندارد | ندارد |
مقاومت در برابر سایش تردد | تردد افراد | تردد افراد و اتومبیل | تردد افراد | تردد افراد و اتومبیل |
محدودیت در ابعاد | ندارد | دارد | ندارد | ندارد |
بستر قابل نصب | صاف و سیقلی | صاف و صیقلی | بتون و آسفالت | بتون و آسفالت |
امکان جایگزینی سریع | دارد | دارد | دارد | دارد |
کاربری مکانی | مکان های سرپوشیده با تردد کم و کف مناسب | مکان های سرپوشیده با تردد زیاد و کف مناسب | پارکینگ ها، فضای آزاد و غیر مسقف | ارکینگ ها، فضای آزاد و غیر مسقف |
مرحله طراحی استیکر سه بعدی
پروسه طراحی و تولید استیکرهای سه بعدی در صال سو آرت سرویسی کامل و اختصاصی میباشد. در آن هر پروژه به صورت مستقل برای سفارش دهنده بر اساس معیارهای برند آن مراحل مشاوره، طراحی و اجرا را سپری خواهد کرد. به دلیل وجود تنها یک زاویه و مسیر دید، همچنین عجین بودن این نوع پوسترها با محیط پیرامونی خود؛ موقعیت نصب استیکرهای سه بعدی در ایده پردازی بسیار موثر است.

طراحی و مدل سازی سه بعدی برای تولید استیکر سه بعدی
تاثیر موقعیت نصب بر کیفیت و بازدهی
موقعیت نصب، انتخاب زاویه و فاصله دید، عوامل بسیار مهم در کیفیت و تاثیرگذاری استیکرهای سه بعدی هستند. با انتخاب هوشمندانه این موارد میتوان برخوردها یا محدوده ای خاص از مخاطبان را مورد هدف قرار داد.
برای مثال میتوان افرادی با محدوده قدی خاصی را مخاطب قرار داد (مثلا کودکان رده سنی ۸ الی ۱۰ سال) تا تنها آن افراد به صورت عادی ابعاد سه بعدی استیکر سه بعدی را ببینند و از جذابیت آن لذت ببرند.
محدودیت در ابعاد استیکر سه بعدی
برخلاف شرکت های دیگر که خدماتی را با نام استیکر سه بعدی ارائه میدهند و این استیکرها را تنها در ابعاد مشخصی عرضه میکنند؛ استیکر سه بعدی صالسوآرت قابل ارائه در ابعاد متفاوت و اختصاصی سفارش دهنده میباشد. این ابعاد محدودیتی نداشته و میتواند از کمترین مقادیر در واحد سانتی متر مربع و بزرگترین ابعاد در مقیاس صدها متر مربع، داشته باشد.
کاربردهای پوسترها و استیکر سه بعدی زمینی
قابلیت نمایش ابعاد سه بعدی و استفاده از آیتم های جذاب تصویری در استیکر سه بعدی که بیننده در حالت عادی تجربه رویارویی با آن را نداشته است، فضای نوینی را در تبلیغات تجاری و فرهنگی مهیا خواهد ساخت. نمایش ویژگی های ظاهری، فضا سازی سه بعدی و بیان ویژگی ها در قالب پوستر و استیکر سه بعدی سبب میشود بیننده تمایل به ارتباط و ارائه بازخورد پیدا کند. همچنین در صورتی که طراحی استیکر سه بعدی به نحوی هوشمندانه صورت گرفته باشد، مخاطب با گرفتن عکس با آن به عنوان اتفاقی عجیب و جذاب خود به افزایش مخاطبان کمک خواهد نمود.
قریب به هفتاد درصد انتخاب برند محصولات تند مصرف در لحظه خرید رخ میدهد. به همین دلیل چینش و تبلیغات هنگام خرید از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است. همچنین فضای لحظه خرید در فروشگاه ها فضای مناسب و کافی برای تبلیغات محیطی بر روی دیواره ها را ندارد. از این رو علاوه بر کاربردهای تبلیغاتی و فرهنگی مذکور، استیکر های سه بعدی کاربرد ویژهای در فروشگاه ها و فضای فروش محصولات فراهم میسازد.
کاربردهای دیگر و خلق رسانه های جدید
پوستر ها و استیکر سه بعدی خود با تغییر در موقعیت بهرهگیری موجبات تولد رسانه هایی جدید را فراهم مینماید. بیلبورد های سه بعدی در حاشیه زمین های ورزشی به ویژه در استادیوم ها و حاشیه زمین فوتبال، نمونه ای ساده از کاربرد آن میباشد. استفاده در تولید کتاب و مجلات سه بعدی، آسانسور ها، پله ها و دهها فضای دیگر موقعیت های خلاقانه برای خلق قضایی جذاب و سه بعدی خواهد بود.

بهره گیری از طراحی دگرگون در صنعت نشر

بهره گیری از استیکر سه بعدی در خلق رسانه ای جدید
گزینه ها و انتخاب های بیشتر همسو با کمپین ها
کانال ها و گزینه های بسیاری در موفقیت یک کمپین تبلیغاتی نقش بازی میکنند. اما ارتباط اجزای یک کمپین کلید اول ارتباط همه جانبه با مخاطب میباشد. پوستر و استیکر سه بعدی رسانه بسیار مهمی برای جلب توجه و انتقال پیام به بیننده است، اما همهی کار در این مرحله به پایان نخواهد رسید. بهره گیری و ارتباط این رسانه با سایر رسانه های تبلیغاتی و یا طراحی زمینه ارتباط با مشتری پس از جلب نظر وی از مهم ترین بخش های بهره برداری از پوستر/استیکر سه بعدی میباشد. هماهنگی و قرار گیری در کنار پروژه سمپلینگ، شبکه های اجتماعی، بارکد ها، فروش بلیت و … برخی از امکانات قابل طراحی و برنامه ریزی در این محصول میباشد.
فرآیند طراحی و اجرا استیکر سه بعدی SALSO ART
- مشاوره انتخاب سرویس مناسب
- جانمایی یا تعیین استاندارد موقعیت محیطی
- ایده پردازی فضای سه بعدی و طراحی اولیه
- عکاسی یا مدل سازی سه بعدی
- طراحی اصلی فضا با رزولوشن بالا
- چاپ نمونه استیکر سه بعدی و اصلاحات
- چاپ تیراژ استیکر سه بعدی
گالری نمونه پوسترها و استیکر سه بعدی